Polityka prywatności dla użytkowników strony blog.tradismak.pl
I. Dane Administratora Danych Osobowych
Uprzejmie informujemy, że administratorem Pana/Pani danych osobowych jest spółka Centrum Kultury Smaku „Sekwens” sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Mariańskiej 11, 47-400 Racibórz, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000126045 i posługująca się numerem NIP 639-17-03-624, zwana dalej „Spółką”. Kontakt ze Spółką w sprawie ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem e-mail: rodo@sekwens.com.pl
II. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
Aby świadczyć usługi zgodnie z profilem działalności, Spółka przetwarza Pana/Pani dane osobowe — w różnych celach, jednak zawsze zgodnie z prawem. Poniżej znajdzie Pan/Pani wyszczególnione cele przetwarzania danych osobowych wraz z podstawami prawnymi i kategoriami odbiorców danych.
W celu zamieszczenia przez Pana/Panią komentarza na stronie internetowej pod opublikowanym artykułem przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
- imię lub nick,
- numer IP.
Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (w tym przypadku przyjmujemy, że zamieszczenie komentarza jest równoczesnym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych). Podanie danych osobowych jest dobrowolne (nie ma obowiązku ustawowego). Do realizacji tego celu przekazujemy Pana/Pani dane do następujących kategorii podmiotów: firma hostingowa i firma świadcząca obsługę informatyczną. Dane przetwarzamy do czasu cofnięcia zgody.
W celu odpowiedzi na zapytania e-mail przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
- imię i nazwisko,
- nazwa i adres siedziby firmy,
- stanowisko służbowe,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (w tym wypadku zgodą jest świadome działanie polegające na wysłaniu przez Pana/Panią zapytania na adres e-mail Spółki). Podanie danych osobowych jest dobrowolne (nie ma obowiązku ustawowego) jednakże bez podania adresu e-mail nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na zapytanie. Do realizacji tego celu przekazujemy Pana/Pani dane do następujących kategorii podmiotów: firma hostingowa i firma świadcząca obsługę informatyczną. Dane przetwarzamy do czasu cofnięcia zgody.
W celu rozpatrzenia reklamacji przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail (jeśli zostało podane),
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy. Podanie danych osobowych jest dobrowolne (nie ma obowiązku ustawowego) jednakże bez ich podania nie możemy rozstrzygnąć czy przysługuje Panu/Pani prawo do reklamacji lub odstąpienia od umowy. Do realizacji tego celu przekazujemy Pana/Pani dane do następujących kategorii podmiotów: firma hostingowa, firma świadcząca obsługę informatyczną i kancelaria prawna. Dane przetwarzamy do momentu zakończenia procesu reklamacyjnego.
W celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- adres IP,
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest posiadanie danych osobowych, które pozwolą ustalić, dochodzić lub bronić się przed roszczeniami, w tym klientów i osób trzecich). Dane te pozyskujemy przy złożeniu zamówienia i w trakcie wywiązywania się z umowy. Do realizacji tego celu przekazujemy Pana/Pani dane do następujących kategorii podmiotów: firma hostingowa, firma świadcząca obsługę informatyczną i kancelaria prawna. Dane przetwarzamy przez okres 3 lat.
W celu rozpatrywania wniosków związanych z RODO, w tym np. rejestru klientów, którzy zgłosili sprzeciw zgodnie z RODO, przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
- imię i nazwisko,
- adres zamieszkania,
- nazwa firmy, adres siedziby i numer NIP,
- adres e-mail,
- numer telefonu.
ponieważ po pierwsze, przepisy RODO nakładają na nas określone obowiązki dokumentacyjne dla wykazania zgodności i rozliczalności, po drugie, jeżeli zgłosi Pan/Pani np. sprzeciw wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych do celów marketingowych, musimy wiedzieć, wobec kogo nie stosować marketingu bezpośredniego, ponieważ sobie tego nie życzy.
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest po pierwsze, art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z obowiązków wynikających z prawa; po drugie, art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest posiadanie wiedzy na temat osób, które realizują swoje uprawnienia wynikające z RODO). Podanie danych osobowych jest dobrowolne (nie ma obowiązku ustawowego) jednakże bez ich podania nie możemy ustalić czy Pana/Pani jest uprawniona do złożenia wniosku. Do realizacji tego celu przekazujemy Pana/Pani dane do następujących kategorii podmiotów: firmy hostingowej i firmy świadczącej obsługę informatyczną. Dane przetwarzamy do czasu zakończenia rozpatrywania wniosku.
W celu administrowania stroną internetową przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
- adres IP,
- data i czas serwera,
- informacje o przeglądarce internetowej,
- informacje o systemie operacyjnym
— dane te są zapisywane automatycznie w tzw. logach serwera, przy każdorazowym korzystaniu ze strony należącej do Spółki. Administrowanie stroną internetową bez użycia serwera i bez tego automatycznego zapisu nie byłoby możliwe. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest administrowanie stroną internetową). Do realizacji tego celu przekazujemy Pana/Pani dane do następujących kategorii podmiotów: firma hostingowa. Dane przetwarzamy przez okres 1 miesiąca.
III. Cookies
- Spółka na swojej stronie internetowej, podobnie jak inne podmioty, wykorzystuje tzw. cookies, czyli krótkie informacje tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu użytkownika. Mogą być one odczytywane przez nasz system, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy (np. Facebooka, Google).
- Cookies spełniają bardzo wiele funkcji na stronie internetowej, najczęściej przydatnych, które postaramy się opisać poniżej (jeżeli informacje są niewystarczające, prosimy o kontakt):
- zapewnianie bezpieczeństwa — pliki cookies są wykorzystywane w celu uwierzytelniania użytkowników oraz zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z panelu klienta. Służą zatem do ochrony danych osobowych użytkownika przed dostępem osób nieupoważnionych;
- wpływ na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby witryna sprawnie działała i aby można było korzystać z funkcji na niej dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki zapamiętywaniu ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami na stronie. Dzięki nim można zatem sprawnie poruszać się na stronie internetowej i poszczególnych podstronach;
- stan sesji — w plikach cookies często są zapisywane informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej, np. które podstrony najczęściej wyświetlają. Umożliwiają również identyfikację błędów wyświetlanych na niektórych podstronach. Pliki cookies służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają zatem ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron;
- utrzymanie stanu sesji — jeżeli klient loguje się do swojego panelu, to pliki cookies umożliwiają podtrzymanie sesji. Oznacza to, że po przejściu na inną podstronę nie trzeba każdorazowo podawać ponownie loginu i hasła, co sprzyja komfortowi korzystania ze strony internetowej;
- tworzenie statystyk — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej (jak wielu otwiera stronę internetową, jak długo na niej pozostają, które treści wzbudzają największe zainteresowanie etc.). Dzięki temu można stale ulepszać stronę internetową i dostosowywać jej działanie do preferencji użytkowników. W celu śledzenia aktywności i tworzenia statystyk wykorzystujemy narzędzie Google Analytics (opisane w oddzielnym punkcie polityki prywatności);
- korzystanie z funkcji społecznościowych — na stronie internetowej posiadamy tzw. Page Plugin, który umożliwia polubienie naszego fanpage’a w serwisie Facebook podczas korzystania z witryny. Jednak, aby to było możliwe, musimy korzystać z plików cookies dostarczanych przez Facebooka.
- Pana/Pani przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w Pana/Pani urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie cookies. Jeżeli jednak nie życzy Pan/Pani sobie wykorzystania cookies przy przeglądaniu strony internetowej, można zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej — całkowicie blokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.
- Szanując autonomię wszystkich osób korzystających ze strony internetowej, czujemy się jednak w obowiązku uprzedzić, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować dość poważne trudności w korzystaniu ze strony internetowej, np. w postaci konieczności logowania się na każdej podstronie, dłuższego okresu ładowania się strony, ograniczeń w korzystaniu z funkcjonalności, ograniczeń w polubieniu strony na Facebooku etc.
IV. Google Analytics
- W celu tworzenia statystyk, które pozwalają zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony, korzystamy z narzędzia Google Analytics firmy Google. Dzięki temu możemy ulepszać jej strukturę i zawartość tak, żeby była bardziej funkcjonalna i przyjazna użytkownikom.
- Korzystamy wyłącznie z podstawowej funkcjonalności Google Analytics, która wykorzystuje pliki cookie do sporządzenia zbiorczych raportów na temat aktywności użytkowników na naszej stronie. Nie łączymy ich z funkcjami mogącymi zidentyfikować pojedynczą osobę takimi jak raporty demograficzne i zainteresowania, funkcje remarketingu, raporty wyświetleń w sieci reklamowej czy też integracje z innymi usługami Google.
- Chronimy prywatność naszych użytkowników poprzez włączenie funkcji anonimizacji adresów IP, dzięki której Google Analytics wykorzystuje do swoich zestawień tylko fragment adresu IP użytkownika.
- Może Pan/Pani zablokować wykorzystywanie swoich danych w narzędziu Google Analytics instalując w przeglądarce internetowej dodatek, który można pobrać ze strony https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/
V. Prawo wycofania zgody
- Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, w każdej chwili może Pan/Pani tę zgodę cofnąć — wedle własnego uznania.
- Jeżeli chciałby/chciałaby Pan/Pani cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, to w tym celu wystarczy:
- wysłać maila bezpośrednio Spółce na adres rodo@sekwens.com.pl
- Jeżeli przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych odbywało się na podstawie zgody, jej cofnięcie nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne. Innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody mamy prawo przetwarzać Pana/Pani dane osobowe i jej odwołanie nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.
VI. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
Uprzejmie informujemy, że na stronie nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.
VII. Odbiorcy danych osobowych
Oprócz wcześniej wymienionych odbiorców danych, może się zdarzyć, że na przykład na podstawie właściwego przepisu prawa lub decyzji właściwego organu będziemy musieli przekazać Pana/Pani dane osobowe również innym podmiotom, czy to publicznym czy prywatnym. Dlatego niezmiernie trudno nam przewidzieć, kto może zgłosić się z żądaniem udostępnienia danych osobowych. Niemniej ze swojej strony zapewniamy, że każdy przypadek żądania udostępnienia danych osobowych analizujemy bardzo starannie i bardzo wnikliwie, aby niechcący nie przekazać informacji osobie nieuprawnionej.
VIII. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
Uprzejmie informujemy, że nie przekazujemy danych osobowych podmiotom z „państw trzecich” czyli działających poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
IX. Okres przetwarzania danych osobowych
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie przetwarzamy Pana/Pani danych osobowych „w nieskończoność”, lecz przez czas, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel. Po tym okresie Pana/Pani dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.
- Dokładne okresy przetwarzania danych osobowych podaliśmy w punkcie II dotyczącym celów i podstawy prawnej.
- Okresy w latach liczymy od końca roku, w którym rozpoczęliśmy przetwarzanie danych osobowych, aby usprawnić proces usuwania lub niszczenia danych osobowych. Odrębne liczenie terminu dla każdej zawartej umowy wiązałoby się z istotnymi trudnościami organizacyjnymi i technicznymi, jak również znaczącym nakładem finansowym, dlatego ustanowienie jednej daty usuwania lub niszczenia danych osobowych pozwala nam sprawniej zarządzać tych procesem. Oczywiście, w przypadku skorzystania przez Pana/Panią z prawa do zapomnienia takie sytuacje są rozpatrywane indywidualnie.
X. Uprawnienia podmiotów danych
- Uprzejmie informujemy, że posiada Pan/Pani prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania danych osobowych;
- usunięcia danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- przenoszenia danych osobowych.
- Szanujemy Pana/Pani prawa wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych i staramy się ułatwiać ich realizację w najwyższym możliwym stopniu.
- Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Panu/Pani ich spełnienia. Jednakże, jeżeli odmawiamy uwzględnienia żądania, to tylko po wnikliwej analizie i tylko w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest konieczna.
- Odnośnie prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych (zostały one wymienione w punkcie II) w związku z Pana/Pani szczególną sytuacją. Musi Pan/Pani jednak pamiętać, że zgodnie z przepisami możemy odmówić uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że:
- istnieją prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne w stosunku do Pana/Pani interesów, praw i wolności lub
- istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Ponadto w każdej chwili może Pan/Pani wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych do celów marketingowych. W takiej sytuacji po otrzymaniu sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzania w tym celu.
- Swoje uprawnienia może Pan/Pani zrealizować poprzez:
- wysłanie maila bezpośrednio Spółce na adres rodo@sekwens.com.pl lub
- wysłanie listu na adres pocztowy Spółki.
XI. Prawo do wniesienia skargi
Jeżeli uważa Pan/Pani, że Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, może Pan/Pani wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
XII. Postanowienia końcowe
- W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.
- Spółka zastrzega sobie prawo zmiany powyższej Polityki Prywatności poprzez opublikowanie nowej Polityki Prywatności na tej stronie.
- Niniejsza Polityka prywatności obowiązuje od dnia 24 maja 2018 r.